close

焦糖蘋果發現許多新聞有關最近寶萊塢超級巨星沙魯克.罕針對贊成巴基斯坦球員列入印度超級聯賽(光子)而引起愛國人士的不滿言論, 而SRK立刻跳出來捍衛自己的言論與即將發行的電影“My Name Is Khan”無關,也有更多的寶萊塢影星(包括阿米爾.汗)與藝術家們出面支持SRK的言論自由與立場,由此可見,印度人對於有關巴基斯坦與板球的言論都一樣的瘋狂,前者是愛不愛國的瘋狂,後者是運動的瘋狂,若兩者合而唯一的話,下場就變成跟SRK一樣變成眾矢之的了。

以下是www.bollywoodworld.com網站的相關報導:

 

shahrukh-khan-shiv-sena-475x712.jpg

Sort out issues with me, spare my film – Shah Rukh Khan

理清問題與我的言論,請挽救我的電影-沙魯克.罕

 

By BW Team via IANS

Thursday, Feb 04, 2010

 

Washington, Bollywood’s Badshah Shah Rukh Khan, in the cross hairs of the right-wing Shiv Sena, says his comments on Pakistani cricketers should not reflect on his new film “My Name is Khan” and people who have problems with him should sort it out with him alone.

華盛頓,寶萊塢之王沙魯克.罕,對放話者說,他的評論巴基斯坦板球運動員不應該反映他的新電影“我的名字是克罕”上面,誰與他有問題,應該單獨針對他而來。

 

“If there is an issue with me you have to sort it out with me and talk to me about my ideology,” Shah Rukh told IANS over the phone from New York where he is promoting “My Name Is Khan”.

“如果有一個問題必須由我你來處理,我會說出我的想法出來,”沙魯克從紐約通過電話告訴IANS,他正在宣傳“我的名字叫克罕”這部電影。

 

 “I have nothing to respond,” said Shah Rukh when asked about Shiv Sena’s threat to disrupt the screening of the film if he did not apologise for speaking against the exclusion of Pakistani cricketers from the Indian Premier League (IPL).

“我沒有什麼說法好回應對方”沙魯克當被問及Shiv Sena的威脅,將擾亂電影的上映發行,如果他不道歉表示反對排斥巴基斯坦參與印度板球超級聯賽(光子)。

 

 “You know ‘My Name Is Khan’ is not only my film. It has got Kajol and Karan (Johar) and 150 other people whose livelihood depends on that.

“你知道“我的名字叫克罕”不僅僅是我的電影。還有卡玖兒和卡蘭(喬哈爾)和150人的生計將取決於此片的發行。

 my-name-is-khan-stars.jpg

 

 “And I don’t know what the issue is really. I mean what is wrong in saying that everyone is welcome to my country and I welcome them with open arms, whether it’s art, culture, sport, politics… you know, whatever.

“我不知道什麼是真正的問題。我的意思是什麼是錯的說法,歡迎大家對我的國家提出想法,我張開雙臂歡迎他們,不管它是藝術,文化,體育,政治...你知道,不管任何方面。

 

“Everyone has got the right to do what they wish to do in our country. That’s why it’s the biggest democracy apparently,” Shah Rukh said.

在我們的國家每個人都有權利希望做他們自己。這就是為什麼民主是一個國家最大進步象徵沙魯克說。

 

以上資料圖片來自www.bollywoodworld.com


arrow
arrow
    全站熱搜

    焦糖蘋果 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()